Forum www.niedrzwica.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Przetargi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.niedrzwica.fora.pl Strona Główna -> Urząd Gminy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
forfiter
Mieszkaniec


Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:57, 31 Sty 2011    Temat postu: Przetargi

Osobiście odnoszę wrażenie, że przetarg na świadczenie usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w sezonie zimowym 2011 r. jest napisane pod konkretną osobę-firmę posiadający właśnie takowy sprzęt, który nie koniecznie można wykorzystać efektywnie przy odśnieżaniu.

Rozdział V tego przetargu mówi nam:

,,Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w sposób spełnia/nie spełnia,
na podstawie przedłożonych dokumentów potwierdzających:
1. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym uznaje się za spełniony jeżeli
wykonawca, udokumentuje dysponowanie co najmniej;
a) do usuwania śliskości; 1 szt. Piaskarki lub rozrzutnik rolniczy do rozsypywania mieszanki
piaskowo-solnej.
b) Do odśnieżania dróg: 1 szt. Równiarki, 2 szt. Koparko-ładowarki, 2 szt. Ciągników rolniczych
wyposażonych w pługi lemieszowe przednie, jednostronne, 1 szt. Ładowarki typu fadroma,
samochód TATRA z pługiem ciężkim.

Czytając uważnie i analizując okazuje się, że do odśnieżania dróg najważniejsza jest równiarka- otwierając encyklopedię okazuje się, że równiarka to ,,Równiarka – maszyna do robót ziemnych, służąca głównie do profilowania podłoży pod nawierzchnię dróg, lotnisk, rowów i poboczy, wyrównywania nasypów. Stosowane są również do mieszania materiałów drogowych w procesie stabilizacji, do zrywania starej nawierzchni, trawników itp. oraz do wyrównywania powierzchni pola."

Następnie niezbędne do odśnieżania są dwie koparko ładowarki. Tutaj też idzie nam z pomocą encyklopedia ,,Koparko-ładowarka - Maszyna do robót ziemnych spełniająca zarówno funkcję koparki jak i ładowarki.
Koparko-ładowarki są zwykle oparte na konstrukcji traktora."

Następnie mamy ładowarka typu ,,fadroma" nie wiem do końca co to takiego bo nawet popularna encyklopedia powszechna nie posiada zwrotu ,,FADROMA" na swoich stronach.

Na sam koniec niczym wisienka na torcie mamy samochód TATRA z pługiem ciężkim nie wiem co poeta miał na myśli pisząc pług ciężki może to żeby ważył ze 3 tony albo więcej, moim zdaniem powinien być raczej pług wirnikowy.
Natomiast pisząc samochód Tatra prawdopodobnie miał na myśli, że jak ktoś dysponuje Mercedesem,Volvo lub Kamazem o takich samych parametrach jak Tatra to w przetargu ma marne szanse bo przecież ma być Tatra i koniec. Szkoda tylko że nie zaznaczył modelu bo gdy chodzi tą markę w swoim dorobku posiada 20 modeli samochodów ciężarowych.

Może należało by ustalić w przetargu co i w jakim czasie należy zrobić i obwarować to karami umownymi, a nie martwić się czym to zleceniobiorca wykona. Bo jak ktoś posiada 1 równiarkę, dwie koparko ładowarki, dwa ciągniki, samochód Tatrę i to coś na co mówi FADROMA nie oznacza, że to się nadaje do odśnieżania lepiej niż zwykła łopata Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotr.Stec
Naczelny pomysłodawca


Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 669
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:04, 31 Sty 2011    Temat postu:

Laughing przy całej powadze sytuacji absurdalność ukazana doskonale Idea świetne Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
desperado
Sołtys


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:56, 31 Sty 2011    Temat postu:

....... z tego co widziałem Tatra jest już zamieniona na "samochód ciężarowy"........ co do fadromy, to wystarczy wpisać w wyszukiwarkę, pokaże się np: http://www.youtube.com/watch?v=9MptoZu-63Y lub http://www.youtube.com/watch?v=o84SRc_SWX0&feature=related (3:40) .......... jak widać na załączonym filmiku nie jest to sprzęt stworzony do odśnieżania........ co do pomysłu na przetarg w tej formie, to nie ma złudzeń. tak jak z konkursami na stanowiska w urzędach, gdzie kluczowy dla zatrudnienia może okazać się np ukończony kurs haftowania, albo składania długopisów Wink.........

Ostatnio zmieniony przez desperado dnia Pon 16:36, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
forfiter
Mieszkaniec


Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:47, 31 Sty 2011    Temat postu:

Właśnie sprawdziłem i nic nie jest zmienione:

ZM.341/1 /11 Niedrzwica Duża dnia 25.01.2011 r.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
1. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity Dz. U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zmianami),
2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te
dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009 r. Nr 226, poz. 1817 z późn. zmianami).
3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie średniego
kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień
publicznych (Dz. U. z 2009 r. NR 224 poz. 1796).
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
ŚWIADCZENIE USŁUG SPRZĘTOWYCH PRZY ZIMOWYM UTRZYMANIU DRÓG ZARZĄDZANYCH
PRZEZ WÓJTA GMINY NIEDRZWICA DUŻA W SEZONIE ZIMOWYM 2011 R.
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJACEGO ( art.36 ust 1pkt1)
Zamawiający: Gmina Niedrzwica Duża
Adres zamawiającego: ul. Lubelska 30, 24-220 Niedrzwica Duża
[link widoczny dla zalogowanych]
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
Telefon 081 517 50 85, fax 081 517 50 85 wew.28
Godziny urzędowania: poniedziałek 8.00-16.00, Wtorek-Piątek 7.30-15.30
1
II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA ( art.10 ust.1, art. 36 ust 1pkt 2, art. 39-46)
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu
nieograniczonego o wartości powyżej 14 000 EURO, a poniżej wartości ustalonej na
podstawie art. 11, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (art.29, art.30, art.31, art.36 ust. 1pkt 3)
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod CPV:
Kod CPV
90.62.0.0.9 usługi odśnieżania
90.63.00.00-2 usługi usuwania oblodzeń
1. Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie usług sprzętowych przy zimowym
utrzymaniu dróg gminnych zarządzanych przez Wójta Gminy Niedrzwica Duża w sezonie
zimowym 2011 r.: ,
1) Sprzętem odśnieżającym, dróg asfaltowych na szerokości nawierzchni bitumicznej, a
w przypadku dróg o nawierzchni tłuczniowej lub gruntowej na szerokości
pozwalającej bezpieczne wymijanie nadjeżdżających pojazdów.
2) Przy wykorzystaniu sprzętu do usuwania śliskości na podjazdach, wzniesieniach,
zakrętach i zatokach autobusowych mieszanką piaskowo-solną. Wykonawca WE
własnym zakresie zabezpieczy na ten cel materiał.
2. Zamawiający wymaga aby wykonawca celem utrzymywania kontaktu podczas
prowadzenia zimowej akcji dysponował telefonem kontaktowym całodobowym do
osoby wskazanej przez Wykonawcę, kierującej robotami oraz telefonami kontaktowymi
z operatorami sprzętu.
3. Materiały (mieszankę piaskowo-solną) do zimowego utrzymania gromadzi Wykonawca
we własnym zakresie na bazach, z których będzie prowadził zimowe utrzymanie zadania
i w ilości zapewniającej ciągłość wykonywanych robót.
Materiały powinny być składowane w magazynach, pod wiatą lub na wolnym powietrzu
tak aby nie prowadziły do degradacji środowiska naturalnego.
Materiały do zwalczania śliskości zimowej i uszorstniające powinny być ustalone z
Zamawiającym. Do materiałów chemicznych stosowanych przy zwalczaniu śliskości
zimowej należą:
- sól (chlorek sodu),
2
- sól drogowa,
Do uszorstnienia lodu lub zlodowaciałego śniegu należy stosować piasek o uziarnieniu
do 2 mm, wg PN-B-11113:1996,
Na wszystkie materiały stosowane do zimowego utrzymania dróg Wykonawca
zobowiązany jest posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie
wydane przez Instytut Budowy Dróg i Mostów, a na środki chemiczne dodatkowo
Państwowego Zakładu Higieny w Warszawie. Ponadto używane materiały powinny
spełniać warunki Ustawy o odpadach (Dz. U. Nr 96 poz.592 z 1997r).
4. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania zimowego utrzymania dróg powinny
być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z art.
54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98 poz. 602
z późniejszymi zmianami) odpowiadający warunkom określonym w § 38 Rozporządzenia
Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia l kwietnia 1999 r. (Dz. U. Nr 44
poz.432) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza
obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w §39 w/w rozporządzenia.
5. Dzień rozpoczęcia i zakończenia okresu zimowego (okres rozliczeniowy) zostanie podany
przez Zamawiającego i uzgodniony z Wykonawcą. W tym czasie Wykonawca
zobowiązany jest do prowadzenia zimowego utrzymania dróg.
Po rozpoczęciu zimowego utrzymania dróg, Wykonawca jest zobowiązany do
całodobowego pełnienia dyżurów przy uwzględnieniu następujących warunków:
- dostępność telefoniczna,
- przyjmowanie interwencji,
- każda jednostka sprzętowa jest wyposażona w telefon komórkowy,
- prowadzenie zimowego utrzymania dróg zgodnie z obowiązującymi standardami
utrzymania.
Wykonawca w czasie prowadzenia utrzymania zimowego dróg, przyjmuje interwencje
oraz wykonuje prace w celu usunięcia przyczyny zgłaszanych interwencji.
6. Płatności dokonywane będą na podstawie faktur.
Załącznikiem do faktury będzie kopia karty pracy sprzętu określająca ilość
przepracowanych godzin w wyniku odśnieżania i posypywania dróg na terenie danej
miejscowości, potwierdzonych przez pracownika Urzędu Gminy.
3
7. UWAGA!!!!!!!!! Zamawiający wymaga aby wykonawca przygotowany był do
jednoczesnego odśnieżania wszystkich miejscowości wchodzących w skład Gminy
Niedrzwica Duża od chwili zgłoszenia.
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA (art.36 ust. 1 pkt.4)
Termin wykonania zamówienia ustala się od podpisania umowy i telefonicznym
powiadomieniu przez Zamawiającego o rozpoczęciu świadczenia usług do końca sezonu
zimowego w 2011 r. tj. do 30.04.2011 r.
V. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA TYCH WARUNKÓW
(art.22,art 36 ust.1 pkt 5)
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy i spełniają warunki, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy:
1. Posiadania uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia
4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana będzie w sposób spełnia/nie
spełnia, na podstawie przedłożonych dokumentów potwierdzających:
1. dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym
Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym uznaje się za spełniony jeżeli
wykonawca, udokumentuje dysponowanie co najmniej;
a) do usuwania śliskości; 1 szt. Piaskarki lub rozrzutnik rolniczy do rozsypywania mieszanki
piaskowo-solnej.
4
b) Do odśnieżania dróg: 1 szt. Równiarki, 2 szt. Koparko-ładowarki, 2 szt. Ciągników
rolniczych wyposażonych w pługi lemieszowe przednie, jednostronne, 1 szt. Ładowarki
typu fadroma, samochód TATRA z pługiem ciężkim.
Uwaga:
1. W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o zamówienie albo
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
2. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się wówczas odpowiednio do wykonawców
występujących wspólnie.
3. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, przed zawarciem
umowy w sprawie zamówienia publicznego, należy przedłożyć zamawiającemu umowę
regulującą współpracę wykonawców.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły „spełnia -
nie spełnia”, w oparciu o dołączone do oferty oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu określonych w art. 22.
VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW ,JAKIE MAJA DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU (art.25,art.26, art.36
ust.1 pkt 6)
1. W celu potwierdzenia warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest
przedłożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z treści art. 22 ustawy Prawo
zamówień publicznych
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ustawy należy przedłożyć:
1) Aktualny odpis w właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1
pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu do
składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1
pkt 2 ustawy
5
2) Wykaz narzędzi dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia
wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie
zamówienia zgodnie z art. 24
4) aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że
Wykonawcy nie zalegają z opłacaniem podatków, składek i opłat- wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa § 2 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
oraz form, w jakich te dokumenty przedkłada:
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Oświadczenie i pozostałe dokumenty określone w p. 2 należy składać w formie oryginałów lub
kserokopii potwierdzonych „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę.
VII. INFORMACJA O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIUAJACEGO Z WYKONAWCĄ
ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB
UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI (art.9,art.27,art. 36ust.1 pkt
7,art. 3Cool
1. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przekazywane będą w formie:
- faksem (nr 81 517 50 85 wew. 2Cool lub drogą elektroniczną [link widoczny dla zalogowanych]
przy czym zawsze dopuszczalna jest forma pisemna.
2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą faksu każda
ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o przekazanie SIWZ.
6
4. SIWZ można także odebrać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Niedrzwica Duża,
ul. Lubelska 30, 24-220 Niedrzwica Duża, w godzinach urzędowania Zamawiającego lub
otrzymać drogą elektroniczną zgłaszając zapotrzebowanie na adres:
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami;
- w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia:
Teresa Łopion tel. 81 517 50 85 wew. 29
- w zakresie dotyczącym zagadnień w sprawach proceduralno – prawnych:
Paweł Nalepa tel. 81 517 50 85 wew. 99,
VIII. WYMAGANIA DOTYCĄCE WADIU (art.36ust.1, art.45,art.46)
1. Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium kwocie 10 000,00 zł (słownie: dziesięć
tysięcy zł) w jednej z form wymienionych w art. 45 § 6 Ustawy PZP:
1.1 pieniądzu;
1.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
1.3 gwarancjach bankowych;
1.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;
1.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)
2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy nr: 26 8687
0009 2001 0000 0130 0002.
3. Wadium należy wnieść (wpływ na konto Zamawiającego) przed upływem terminu składania
ofert.
4. Oryginał potwierdzenia wniesienia wadium dołącza się do oferty.
IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ (art.36ust.1 pkt 9,art.85)
Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
wraz z upływem terminu składania ofert.
7
X. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT (art.36 ust.1 pkt 10,art. 82)
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
2. Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej
3. Treść oferty musi odpowiadać treści specyfikacji istotnych warunków
zamówienia.
4. Każda strona oferty musi być podpisana przez osobę/osoby/ upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy.
5. Do oferty należy dołączyć dokument, z którego wynikać będzie uprawnienie do
podpisania oferty np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczenie o wpisie
do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
terminem składania ofert. Dokument należy dołączyć w oryginale lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
6. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy należy złożyć w formie
oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
7. Ofertę należy umieścić w dwóch zamkniętych kopertach i oznaczyć w taki sposób
aby nie budziło to wątpliwości co do możliwości jej wcześniejszego otwarcia przez osoby
nieupoważnione. Wewnętrzna koperta powinna być nieprzezroczysta, opieczętowana oraz
posiadać pełny adres Wykonawcy.
8. Na kopercie zewnętrznej należy umieścić napis:
OFERTA NA: ŚWIADCZENIE USŁUG SPRZĘTOWYCH PRZY ZIMOWYM UTRZYMANIU DRÓG
ZARZĄDZANYCH PRZEZ WÓJTA GMINY NIEDRZWICA DUŻA W SEZONIE ZIMOWYM 2011 ROKU.
Nie otwierać przed dniem 02.02.2011 r. godz. 9.00
9. Wszystkie strony oferty należy spiąć i ponumerować.
XI. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT (art.36 ust. 1pkt 11,art. 82, art.84,
art.86),
1. Oferty należy składać do dnia 02.02.2011 r. godz. 8.30 w sekretariacie Urzędu
Gminy Niedrzwica Duża, parter.
2. Otwarcie ofert nastąpi dnia 02.02.2011 r. godz. 9.00 w sali konferencyjnej
Urzędu Gminy Niedrzwica Duża, parter.
XII. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY ( art.36 ust.1 pkt 12)
8
Cenę ofertowa brutto należy podać za wykonanie;
a) Cena jednostkowa za 1 km odśnieżonej drogi:
- o nawierzchni twardej______________ zł. brutto (słownie) ______ zł. ;
- o nawierzchni tłuczniowej lub gruntowej______________ zł. brutto (słownie) ______ zł. ;
b) Cena jednostkowa za 1 tonę materiału wraz z usługą
______________ zł. brutto (słownie) ______ zł. ;
Podana cena oferty musi zawierać podatek VAT oraz wszystkie koszty jakie poniesie
Wykonawca z tytułu należytej i zgodnej z przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
Cenę należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
XIII. OPIS KRYTERIÓW ,KTÓRYMI ZAMAWIAJACY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE
OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW I SPOSOBU OCENY OFERT (art.36
ust.1,pkt 13,art.87,art. 90,art.91)
W odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili warunki określone w SIWZ zostanie
dokonana oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:
Przy dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie wyłącznie
kryterium ceny.
Cena brutto za 1 km odśnieżania o nawierzchni twardej, o nawierzchni tłuczniowej lub
gruntowej oraz cena jednostkowa za 1 tonę materiału wraz z usługą -100%
Cena oferty „C” - 100 % (100 % równa się 100 pkt.)
Oferent oferujący najniższą cenę brutto otrzyma maksymalną ilość 100 punktów.
Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu
zamówienia, podanej przez Wykonawcę. Ilość punktów w tym kryterium zostanie
obliczona na podstawie niniejszego wzoru:
C = (Cn/Co) x 100 pkt
gdzie Cn – cena brutto oferty najtańszej
Co - cena brutto oferty ocenianej
Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium może uzyskać maksimum 100 pkt.
Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim
wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w
oparciu o podane kryteria wyboru.
9
XIV. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH ,JAKIE POWINNY BYĆ SPEŁNIONE PO WYBORZE
OFERTY W CELU ZWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO (art.36 ust.1pkt
14,1,art.92, art. 94, art. 23)
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający jednocześnie
zawiadomi wykonawców którzy złożyli oferty o: wyborze najkorzystniejszej oferty,
wykonawcach którzy zostali wykluczeni z postępowania, wykonawcach których oferty
zostały odrzucone , terminie po upływie którego może być zawarta umowa.
2. Umowa w sprawie zamówienia może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5
dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty ,jeśli
zawiadomienie to zostanie przesłane faxem lub drogą elektroniczną, albo 10 dni jeśli
zostanie przesłane listem poleconym.
3. Umowa może być zawarta przed upływem tych terminów jeżeli złożona zostanie
tylko jedna oferta lub nie zostanie wykluczony żaden wykonawca, lub nie zostanie
odrzucona żadna oferta.
4. Jeśli wykonawca , którego oferta zostanie wybrana uchyla się od podpisania
umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez ich
ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
5. Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w projekcie umowy
stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji.
6. W przypadku gdy zostanie wybrana oferta złożona przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia należy
przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych wykonawców.
XV. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY (art.147-
151)
1. Ustala się zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % maksymalnej
wartości nominalnej zobowiązania wynikającego z umowy. Zabezpieczenie służy pokryciu
roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca
zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez
Zamawiającego za należycie wykonane.
10
2. Zabezpieczenie może być wniesione wg wyboru wykonawcy w jednej z lub w kilku
następujących formach:
1) Pieniądzu
2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym
3) Gwarancjach bankowych
4) Gwarancjach ubezpieczeniowych
5) Poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art.6 b ust 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.
6) W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy
zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa wyżej.
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Urzędu
Gminy Niedrzwica Duża na nr konta 26 8687 0009 2001 0000 0130 0002.
4. W przypadku zabezpieczenia złożonego gwarancjach bankowych/ubezpieczeniowych z
dokumentu gwarancji winno wynikać jednoznacznie gwarantowanie, wypłaty należności z
ustanowionego zabezpieczenia w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze
żądanie.
XVI. ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI
UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO (art.36, ust 1 pkt. 16)
Istotne postanowienia umowy zawiera projekt umowy stanowiący załącznik
do niniejszej specyfikacji.
XVII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY W
TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA (art.36ust.1 pkt. 17,art.179-193)
Na podstawie art. 180ust.2 ustawy prawo zamówień publicznych Wykonawcy przysługuje
prawo złożenia odwołania wyłącznie wobec czynności :
1. Opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu
2. Wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia
3. Odrzucenia oferty odwołującego.
11
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o
czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia jeśli informacje zostaną
przesłane faxem lub drogą elektroniczną albo w terminie 10 dni – jeśli zostaną przesłane listem
poleconym.
Odwołanie wobec treści ogłoszenie o zamówieniu ,a także wobec postanowień SIWZ wnosi się
w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub
specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
XVIII. INFORMACJE DOTYCZACE SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH i WARIANTOWYCH (art.36
ust 2 pkt 1 i pkt 4)
1.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
2.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
XIX. INFORMACJA O ZAMÓWIENIACH UZUPEŁNIAJACYCH (art.36 ust 2 pkt.3, art. 67 ust.1
pkt6)
Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1
pkt. 6 ustawy „prawo zamówień publicznych”
XX. INFORMACJE DODATKOWE
1. W przypadku powierzenia przez Wykonawcę części zamówienia
podwykonawcom, należy w ofercie wskazać, która część zamówienia zostanie powierzona
podwykonawcy
2. Do spraw nie ujętych w niniejszej specyfikacji zastosowanie maja przepisy ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr
223, poz. 1655 z późn. zm.),
3. W związku z tym, że Zamawiający dopuścił m.in. przekazywanie faksem
informacji, oświadczeń, wniosków, zawiadomień należy wskazać w ofercie aktualny numer
faksu.
12
Załączniki do niniejszej specyfikacji stanowią
Załącznik Nr 1 Wzór oferty
Załącznik Nr 2 Wzór oświadczenia z art. 22 pzp
Załącznik Nr3 Wzór oświadczenia z art. 24 pzp
Załącznik Nr4 Wykaz sprzętu
Załącznik Nr 5 Projekt umowy
Załącznik Nr 6 Wykaz dróg gminnych gminy Niedrzwica Duża przeznaczonych do
zimowego utrzymania dróg w 2011 r.
Załącznik Nr 7 Wykaz dróg gminnych wewnętrznych Niedrzwica Duża przeznaczonych do
zimowego utrzymania dróg w 2011 r.
Specyfikacje przygotował : Specyfikację zatwierdził :
Paweł Nalepa Wójt
Adam Kuna
13
Powrót do góry
Zobacz profil autora
desperado
Sołtys


Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:08, 31 Sty 2011    Temat postu:

......szukaj dalej......
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pun
Przyjaciel Gminy


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: N-ca

PostWysłany: Śro 15:00, 02 Lut 2011    Temat postu:

Znajdziesz to w sprostowaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sędzia dread
Naczelny pomysłodawca


Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:56, 08 Lut 2011    Temat postu:

Przetarg z powodu braku potęcjalnych posiadaczy takowego sprzętu został odwołany i rozpisany nowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pun
Przyjaciel Gminy


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: N-ca

PostWysłany: Wto 14:20, 08 Lut 2011    Temat postu:

Z tego co usłyszałem na sesji, to rozpisanie przetargu na odśnieżanie całej gminy to wymóg ustawowy. Nikt nie liczy, że taki przetarg uda się pomyślnie przeprowadzić, ale aby można było zlecać odśnieżanie indywidualnym osobom konieczne jest jego przeprowadzenie i to dwukrotnie :/

Także prawdopodobnie każdy przedsiębiorca dajmy na to z koparko-ładowarką, czy rolnik z traktorem będzie mógł liczyć na zlecenie. Wtedy już żadnemu nie będzie przeszkadzało, że koparko-ładowarka, równiarka, czy fadroma nie jest sprzętem szczególnie wskazanym do odśnieżania Smile

Inna sprawa, że po raz kolejny przepisy wygrywają ze zdrowym rozsądkiem, ale kiedy każdy patrzy ci tak dokładnie na ręce, to chyba nie ma innego wyjścia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
forfiter
Mieszkaniec


Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:07, 08 Lut 2011    Temat postu:

A ja i tak uważam, że do zimowego utrzymania dróg są pługopiaskarki, a nie jakieś równiarki koparko ładowarki czy traktory. Natomiast przetarg powinien być rozpisany na odśnieżanie gminnych dróg, a nie na posiadanie specjalistycznego sprzętu potrzebnego do budowania dróg lub kopania dołków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pun
Przyjaciel Gminy


Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: N-ca

PostWysłany: Wto 17:13, 08 Lut 2011    Temat postu:

W sumie racja.

Skoro przetarg i tak nie zostanie prawdopodobnie rozstrzygnięty, to czemu nie ogłosić go w sposób racjonalny.

Ano kryteria przetargu były ustalane na podstawie dotychczasowego osprzętu wykorzystywanego do odśnieżania naszej gminy. Nie jestem pewien tylko czy był używany piasek z atestem (nie czytałem dokładnie kryteriów przetargu, bo nie miałem zamiaru brać w nim udziału, a taki podobno był wymagany).

Z drugiej strony wyobraź sobie, że umieszczasz w kryteriach specjalistyczny sprzęt przewidziany wyłącznie do odśnieżania chodników, uliczek i dróg. Pług się znajdzie, ale niewiele pewnie więcej.

Może chciano tym sposobem wskazać jakie maszyny będą akceptowane w razie silnych opadów. Ale coś czuję, że po prostu nikt się nie zna na tym czym tak naprawdę powinno się odśnieżać, więc wpisano to co zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sędzia dread
Naczelny pomysłodawca


Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:55, 08 Lut 2011    Temat postu:

Czasami jajko od kury chce być mądrzejsze zlecając np. murowanie domu przy pomocy motyki i grabi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
P.Lukasz
Sołtys


Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:21, 08 Lut 2011    Temat postu:

A ja bym był za tym, że jak coś ogłaszamy to róbmy to dobrze.

Kiedyś rozmawiałem z drogowcem o jakości nowych dróg. Wiadomo jak przetarg to najważniejszym kryterium jest cena i niech tak zostanie, ale moim zdaniem trzeba dobrze skonstruować umowę gwarancyjną. Jak ktoś będzie musiał dać gwarancję na kilka lat to i materiały powinien dać dobre.

No i tutaj wykonawcy w przypadku zgłaszania wad dróg powstałych w czasie eksploatacji często (i to skutecznie) zarzucają zarządcy drogi (np. gminie), że odśnieżanie nie zostało przeprowadzone zgodnie z wytycznymi czy normami i to odśnieżanie spowodowało wady w drogach lub raczej złe przeprowadzenie jego. Dlatego też może trzeba dobrze skonstruować ten przetarg, niech to wygra firma co się na tym zna i niech robi to odpowiednio. Za odśnieżanie zapłacimy więcej, ale może drogi będziemy mieli lepsze, no i wtedy z gwarancją będzie lepiej? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sędzia dread
Naczelny pomysłodawca


Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:51, 09 Lut 2011    Temat postu:

To też trzeba zapytać wykonawce drogi czym takową należy odśnieżać. Czy maszynami typu pługo-piaskarki czy ręcznie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.niedrzwica.fora.pl Strona Główna -> Urząd Gminy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin